737 906 029 hicarian@o2.pl

Pozycjonerze – czy dbasz o swoje zdrowie?

zdrowie pozycjoneraTytuł, dla co niektórych może zapachnieć jakąś wciśniętą między wiersze reklamą z anchorem. Tak nie jest, a postanowiłem podzielić się z wami moimi prostymi wskazówkami, jak zadbać o własne zdrowie pracując prawie non stop przed komputerem.

Mam duszę artystyczną i nie lubię nudnych schematów. Większość rzeczy robię w chaosie i bez zdyscyplinowania. To moja dość poważna wada. Wiele rzeczy sobie postanawiam, wytyczam cele i kiedy mam się już za coś zabrać – wiele rzeczy przykuwa moją uwagę, nie związanych z pracą.  Gdy jednak już “wciągnę” się w wir pracy kompletnie zapominam o wielu rzeczach, w tym o własnym zdrowiu.

Mając 22 lata nie korzystałem z okularów i ogólnie byłem cacy.  Od tego czasu noszę już na stałe bryle minusy – siedzenie przed komputerem popsuło mój wzrok. Co było tego przyczyną? Brak stosowania się do zasad i robienia przerwy co godzinę. Jak wcześniej wspomniałem, ciężko u mnie z samodyscypliną i potrafiłem nie odrywać wzroku przez 2-3 godziny. To był duży błąd, gdyż po takim całym dniu padałem kompletnie wyczerpany.

Obecnie staram się dbać o oczy. W tym celu kupuje regularnie krople nawilżające – Hyal-Drop Multi (bez linka), które świetnie nawilżają oczy. Nie wiem jak u was, ale mi pomagają.  Zapobiegają one tzw. zespołowi suchego oka i w przeciwieństwie do innych preparatów mają znacznie dłuższą datę ważności.  Oprócz nich staram się pilnować z co godzinną przerwą. Czasem trwają one nawet 10 – 15 minut, w zależności od tego jak się wysypiam, gdyż sen wpływa na twoją wydajność.

Odradzam jakiekolwiek napoje energetyczne. Ten kto pije je regularnie niech spróbuje nagle przestać łykać to dziadostwo. Gwarantuje “mumię” w kolejnych dniach po odstawieniu. Zamiast tego kupuje sobie żeń-szeń i multiwitaminę w tabletkach. Jedna na cały dzień i po kilku dniach stosowania odczujecie różnicę, szczególnie w zapale do pracy.

Na koniec proponuje każdemu pozycjonerowi trochę ruchu. Na mnie świetnie działa 15-30 minut biegania co 2-3 dni (nie codziennie), szczególnie po ciężkim dniu przed monitorem.  Co ciekawe efekt dobrego biegania utrzymuje się nawet 36 godzin po treningu. Zaznaczam – nie jakieś kijki, czy rowerek tylko porządny bieg daje rezultaty. Ponadto, gdy już padasz z sił i nie możesz patrzeć w monitor – taki wysiłek “resetuje” Ciebie i znowu możesz pracować. Sprawdziłem na sobie samym i polecam.

 

Kamil Kondel

SEO/SEM specjalista. Znajdziesz mnie pod pseudonimem - Hicarian.

This Post Has One Comment

  1. blog

    A czasami też dobrze jest wybrać się na siłkę, nie po to żeby robić bajceps jak Burneika, ale po to żeby rozruszać kości, na 2-3 dzień człowiek się bardzo dobrze czuje i ma więcej energii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Update Pingwina zawitał do Polski – 6 październik 2012

Dziś w nocy sympatyczny zwierzaczek po raz kolejny popłynął na żer, poszukać co nie co smacznych rybek. W porównaniu z...

Zamknij